Jak wyłączyć narzędzie „Czytaj na głos” w programie Outlook i Word

Jak wyłączyć funkcję Czytaj na głos w programie Outlook i Word

Po pierwsze, ja z tej funkcji w ogóle nie korzystam. Po drugie, bardzo często zdarza się, że program nagle zaczyna czytać na głos zapisany przeze mnie tekst nawet wtedy, kiedy tego nie chcę. Dzieje się tak dlatego, ponieważ przypadkowo włączam tę funkcję za pomocą skrótu klawiaturowego Alt+Ctrl+Spacja lub prawy Alt+Spacja (np. wtedy, kiedy próbuję użyć skrótu Ctrl+C lub wstawić literę z polskimi znakami diakrytycznymi, np. ć lub ń).

Dlatego też w dalszej części artykułu opiszę rozwiązanie na to, jak wyłączyć funkcję Czytaj na głos w programie Outlook oraz jak usunąć skrót klawiszowy w programie Word, który tę funkcję uruchamia.

Wyłączanie narzędzia „Czytaj na głos” w programie Outlook

Tutaj sprawa jest prosta: aby wyłączyć funkcję przetwarzania tekstu na mowę w programie Outlook, po prostu przejdź do Plik > Opcje > Ułatwienia dostępu (Accessibility) i odznacz pole Pokaż narzędzie Czytaj na głos (Show Read Aloud).

Show Read Aloud in Outlook.

I to by było na tyle. Dzięki temu ikona Czytaj na głos zniknie ze wstążki programu oraz nie będzie już możliwe uruchomienie tej funkcji za pomocą skrótu klawiaturowego.

Usuwanie skrótu klawiaturowego narzędzia „Czytaj na głos” w programie Word

Tutaj wymagane będzie trochę więcej zachodu. W programie Word nie ma pola wyboru, którego można w łatwy sposób użyć do wyłączenia funkcji Czytaj na głos. Jednak w moim przypadku idealnie sprawdziło się proste usunięcie skrótu klawiszowego Alt+Ctrl+Spacja, o którym wspomniałem wyżej w artykule. Aby to zrobić, najpierw przejdź do Plik > Opcje > Dostosowywanie wstążki i kliknij Dostosuj (Customize) w dolnej części okna.

Keyboard shortcuts in Word

W oknie Dostosowywanie klawiatury wybierz Karta Recenzja (Review Tab) w polu Kategorie (Categories) oraz ReadAloud w polu Polecenia (Commands).

Customize keyboard in Word

Następnie kliknij w skrót klawiaturowy w polu Bieżące klawisze (Current keys), kliknij Usuń (Remove), a następnie zamknij okno.

Customize keyboard in Word - remove shortcut

I to wszystko. Narzędzie Czytaj na głos nie będzie już uruchamiane przez przypadkowe uderzenie w klawisze Alt+Ctrl+Spacja. Co więcej, skrót klawiaturowy prawy Alt+Spacja także nie będzie działać. Niemniej jednak, w razie potrzeby, funkcję przetwarzaniu tekstu na mowę można w każdej chwili uruchomić, klikając Czytaj na głos na karcie Recenzja w programie Word.

Po wykonaniu powyższych kroków Adam, czyli jeden z dostępnych głosów narratora, już mi więcej nie przeszkadzał podczas pracy z programami pakietu Office. Mam nadzieję, że rozwiązania opisane powyżej okażą się przydatne także w Twoim przypadku.

Aby uzyskać więcej wskazówek dotyczących programu Outlook, zobacz także:


Polecane artykuły

CodeTwo Outlook Sync – przygotowanie komputerów do pierwszej synchronizacji

CodeTwo Outlook Sync – przygotowanie komputerów do pierwszej synchronizacji

Niedawno opublikowaliśmy aktualizację programu CodeTwo Outlook Sync - jednego z naszych dodatków do Outlooka, który umożliwia synchronizację folderów tego programu pocztowego na dwóch komputerach w sieci. Aplikacja jest niezwykle prosta w użyciu, a jej wstępna konfiguracja nie zabiera więcej niż 5 minut. Pomyśleliśmy jednak, że może warto byłoby przekazać Wam kilka przydatnych wskazówek na temat wybierania właściwego typu synchronizacji, które może okazać się najbardziej podchwytliwą częścią procesu instalacyjnego. Podczas instalacji, najważniejszą kwestią jest to, by po pierwszej synchronizacji dane na obu komputerach wyglądały dokładnie tak, jak sobie tego życzysz - bez zduplikowanych pozycji i utraconych plików. Aby tak się stało, upewnij się, że znasz różnice pomiędzy typami synchronizacji oferowanymi przez nasz program. W trakcie konfigurowania CodeTwo Outlook Sync, program poprosi Cię o wybranie jednego z trzech typów synchronizacji: Rys. 1. Typy synchronizacji w CodeTwo Outlook Sync.
Zapominasz załączników? Oto nadchodzi CodeTwo Outlook Attachment Reminder!

Zapominasz załączników? Oto nadchodzi CodeTwo Outlook Attachment Reminder!

Wysyłasz maila z ważną ofertą, umową czy też aplikację do potencjalnego pracodawcy? Lepiej nie zapomnij dołączyć załączników. Ups! „Wyślij” już kliknięte? No to… nie przejmuj się! Nadchodzi bowiem CodeTwo Outlook Attachment Reminder! Z pewnością nie raz zdarzyło się Wam zapomnieć dołączyć plik do wiadomości, pomimo że w treści emaila piszecie „załączam”, „w załączeniu”, etc. Niestety, takie sytuacje zdarzają się każdemu. Nie ma problemu, jeśli wysyłamy maila do kolegi zza biurka obok. Gorzej, kiedy np. aplikujemy do nowej firmy czy wysyłamy efekt naszej ciężkiej pracy do klienta – po wystosowaniu kwiecistej wiadomości, czasami załączenie pliku może nam po prostu umknąć. CodeTwo Outlook Attachment Reminder to nasz nowy darmowy dodatek do Outlooka, który przypomni Wam o załączeniu pliku, jeśli w treści wiadomości wystąpią zdefiniowane wcześniej frazy, sugerujące, że takowy powinien być dołączony. Zobaczcie, jak działa CodeTwo Outlook Attachment Reminder: https://youtu.be/veWI5w9jQeg Nasze nowe narzędzie jest absolutnie bezobsługowe, a instalacja trwa dosłownie chwilę. Nie musicie nic konfigurować w programie – ma on od razu zapisane typowe frazy, które umieszcza się w treści wiadomości, do której chce się załączyć jakieś pliki. Jeśli natomiast chcielibyście spersonalizować sobie hasła… nie ma problemu – możecie w prosty sposób modyfikować hasła, które będą uruchamiać alerty. Zachęcamy Was zatem do ściągania i instalowania naszego nowego freeware’u. Dowiedz się więcej o CodeTwo Outlook Attachment Reminder Poznaj inne nasze darmowe programy Strona główna CodeTwo
Synchronizuj Outlooka z iPhone, iPad i Mac – tak to działa

Synchronizuj Outlooka z iPhone, iPad i Mac – tak to działa

Na EURO 2012 padają bramki, latają fragmenty murawy, a my dalej programujemy. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy znowu nie napisali kilku ciekawych funkcji dla rozwiązań Microsoftu. Tym razem jednak wzięliśmy się za hybrydę Applowsko-Microsoftowską, czyli mechanizm synchronizujący Outlooka z jabłkowym iCloud'em, czyli iCloud Control Panel. Program ma pozwolić na synchronizacje Outlooka z iCloud'em, który to już przesynchronizuje te dane do wszystkich urządzeń i systemów z nim kompatybilnych, czyli takich jakich iPad, iPhone, iPod touch czy nawet Mac. Problem tylko w tym, że po zainstalowaniu programu, w Outlooku pojawia się zupełnie nowe drzewo folderów z danymi z iCloud'a, więc teraz wszystkie kalendarze, kontakty i zadania trzeba poprzenosić do tego drzewa i przyzwyczaić się, że właśnie z niego musimy korzystać. Stwarza to wiele problemów i nie pozwala nam na korzystanie z domyślnych folderów Outlooka. Odkryliśmy, że nasze algorytmy synchronizacji są w stanie rozwiązać ten problem. Wystarczy, że zsynchronizujemy foldery Outlooka z folderami iCloud w samym Outlooku, a resztą zajmie się już mechanizm Apple i przesynchronizuje nasze kalendarze, kontakty i zadania na telefony i inne urządzenia działające z iCloud. Tak właśnie powstał CodeTwo Sync for iCloud. Program jest dostępny raptem parę tygodni na naszej angielskiej, niemieckiej i polskiej stronie i już bije rekordy popularności. Okazuje się, że sporo osób ma potrzebę synchronizacji kalendarzy i kontaktów Outlooka z iPhone'm czy iPad'em. CodeTwo Sync for iCloid pozwala również na synchronizację zadań. Sama instalacja i obsługa programu są bardzo proste. Cała synchronizacja pomiędzy folderami Outlooka i iCloud odbywa się automatycznie i w czasie rzeczywistym, a użytkownik ma możliwość wyboru czy jest to synchronizacja jedno stronna (z Outlook do iCloud lub odwrotnie) czy dwustronna, która pozwala na aktualizację danych bez względu na to na którym narzędziu czy urządzeniu obecnie pracujemy. Dowiedz się więcej o CodeTwo Sync for iCloud Zobacz jak współdzielić Outlooka pomiędzy komputerami Skontaktuj się z nami

Komentarze

  1. Wreszcie znalazłem opis jak to cholerstwo wyłączyć. Jakim trzeba być sadystą, aby zrobić taki skrót klawiaturowy – gdy ktoś dużo pisze w wordzie to go po prostu szlag trafia.

    Dzięki Ci ! Bardzo pozdrawiam.

    • avatar
      Jacek Szafran says:

      Dziękuję :) Z moich obserwacji ten “problem” głównie uderza w Polaków, bo akurat mamy taki, a nie inny układ klawiatury i system pisania liter z polskimi znakami diakrytycznymi. Przypomina mi się, jak kiedyś nie działał bodajże skrót Ctrl+C przez ATI Catalyst Control Center… no ale ciągłe uruchamianie się “Czytania na głos” jest bez wątpienia dużo większym utrapieniem.
      Pozdrawiam również!

  2. Dziekuje, mnie rowniez bardzo Pan pomogl – DZIEKUJE!

    Z tej samej kategorii “uciazliwosci w Outlook” – jak zrobic aby wersje robocze maili byly gromadzone w katalogu Wersje robocze? Poprzedni Outlook tak je gromadzil; wersja 365 zachowuje wersje robocze maili jako w katalogu Odebrane. W efekcie mam je rorzucone posrod odebranych maili, ciezko mi je odnajdywac.

    • avatar
      Kamil Glaser says:

      Nasze serduszka cieszą się niezmiernie że artykuł przyszedł z pomocą!
      Jeśli chodzi o rozwiązanie kwestii wersji roboczych, służę ścieżką do odpowiedniej opcji:
      File>Options>Mail>Automatically save items that have not been sent…>Save to this folder>Drafts

  3. Jezu… nareszcie cisza. Popieram przedmówców to najbardziej trafiony i wartościowy poradnik w ostatnim czasie. Na reszcie nie uruchamia się to gówno ;)

  4. avatar
    Spokojniejszy użytkownik pakietu MS Office says:

    Nigdy nie korzystałem świadomie z narzędzia czytania na głos, ale za każdym razem gdy się ono uruchamiało równolegle dawał o sobie znać mój wewnętrzny system sprzeciwu.
    Dzisiaj ta funkcja spowodowała nieodwracalne zniszczenie klawiatury uznałem więc że jest do odpowiedni moment, aby poszukać rozwiązania tego irytującego problemu.
    Dziękuję wam z całego serca za pomoc !

  5. Może to i stary artykuł, ale jest jedną z najlepszych rzeczy jakie znalazłam w internecie. WIELKIE DZIĘKI!!!! do szału doprowadzał mnie ten skrót.

  6. Szacun. Dziekuje!! Myslalem juz, że nikt nie opisze jak to wyłączyć. Szukalem co pare miesiecy w necie i pierwszy raz udało sie trafić.

  7. avatar
    Ósmy pasażer kolejki WKD says:

    Nie będę oryginalny, ale chłopie, jeśli kiedyś zapragniesz mieć własny pomnik w jakimś ładnym miejscu, to daj znać. Myślę, że każdy z nas tutaj się dorzuci…
    Wielkie dzięki!

  8. I ja również dziękuję. W końcu się zmobilizowałem, by poszukać rozwiązania. Twoje było najlepiej opisane. Już nie wspominając o stronach microsoftu i przedzieraniu się przez nie.

  9. DZIĘKUJĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Teraz można sobie zaoszczędzić kilkadziesiąt przekleństw przy pisaniu jakiejkolwiek pracy :-)

  10. NARESZCIE !! Jesteś Wielki ! Dziękuję !
    Sposób wyłączenia tego cholerstwa powinno się omawiać już w szkole podstawowej :)

  11. bardzo Ci dziękuję, rzadko używam Worda, w innych programach miałem już ogarnięty ten problem a tu nadal występował.
    Zmniejszyłeś mój poziom wqrwu x 1000.
    DZIĘKI DZIEKI DZIĘKI

  12. OOOO.. Zbawco Wileki !!! Ogrome!!! podziekowania za ta informację – ta funkcja była koszmarnie irytująca i przeszkadzająca w pisaniu zmniejszyłeś mój poziom w@#$%u.

    • avatar
      Kamil Glaser says:

      Jakiś czas temu zakładka “Ease of Access” została przemianowana na “Accessibility”. Tam można znaleźć opcję “Show Read Aloud”, czekającą na wyłączenie.

  13. avatar
    Krzysztof Szczęśliwy says:

    Okazuje się, że nigdy nie jest za późno, żeby “Microsoftowym ułatwiaczom” powiedzieć NIE!
    Dziś już mnie tak wqrzyli, że doprowadzili do wyszukania tej niesłychanie ważnej instrukcji.
    Dziękuję w imieniu wszystkich kolegów, którzy NATYCHMIAST skorzystali z tej niedostępnej powszechnie wiedzy. W instrukcjach publikowanych przez MS, można oczywiście znaleźć multum informacji jak to włączyć, (tak jakby było defaultowo wyłączone) i jak się korzysta, ale jak wyłączyć? NIGDZIE NIE NAPISALI!

  14. Ja również serdecznie dziękuję!
    Zaczynałem już tworzyć nowe przekleństwa, jak co 3 minuty podczas pisania w Wordzie włączał się lektor.
    Dzięki wielkie!

  15. Dziękuję serdecznie za tą poradę. To czytanie na głos było strasznie irytujące, ponadto jak miałem wyciszone głośniki to jeszcze nadpisywał mi tekst gdzie popadło. Jeszcze raz dziękuję :)

  16. Wielkie dzięki za tą poradę, sam nie mogłem tego nigdzie znaleźć w ustawieniach dla “normalnych” użytkowników :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz używać następujących tagów i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

CodeTwo sp. z o.o. sp. k. jest administratorem Twoich danych osobowych.
Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej.