Jak wykorzystać podpisy email w targetowanych kampaniach marketingowych?

Podpisy email dostosowane do odbiorcy w kampaniach marketingowych

Dlaczego kampanie wykorzystujące podpisy email dostosowane do odbiorcy są skuteczne?

Czy zdarzyło się Wam kiedykolwiek zapisać się do newslettera i stracić zainteresowanie jego treścią po otrzymaniu zaledwie kilku wiadomości? Większości z Was pewnie tak. Open rate tego rodzaju wiadomości jest niski, co oznacza, że tylko niewielki procent odbiorców rzeczywiście otwiera wiadomości (a i tak niekoniecznie je czytają). Nawet w przypadku dobrze przygotowanych targetowanych kampanii, open rate może być bardzo niski.

Jeśli jednak przygotujcie kampanię korzystającą z podpisów email dostosowanych do odbiorcy, efekt będzie o wiele lepszy. Nie wysyłacie przecież wiadomości do nieznajomych odbiorców (mam nadzieję), a raczej do leadów, klientów i innych osób, które są rzeczywiście zainteresowane Waszymi produktami i usługami.

W większości przypadków znacie już choćby trochę Waszych adresatów. A ponieważ wiadomość email ma bardziej osobisty charakter, łatwiej określić, jakim aspektem Waszej oferty mogą być oni zainteresowani, lub który baner będzie dla nich najciekawszy. Dzięki temu, open rate jest nieporównywalnie wyższy niż w przypadku zwykłych newsletterów.

Do czego można wykorzystać podpisy email w kampaniach marketingowych?

Zapewne zadajecie sobie teraz pytanie, jak najlepiej wykorzystać podpisy email w targetowanych kampaniach marketingowych? Zależy to w dużej mierze od środków identyfikacji stosowanych w Waszej firmie, rodzaju oferowanych usług, czy samych adresatów. Poniżej przedstawiamy przykładowe scenariusze zastosowania.

Na początku należy oczywiście opracować domyślny wzór podpisu email, który zostanie dołączony do wiadomości wysyłanych do tych adresatów, którzy nie są odbiorcami Waszej kampanii, jak na przykład ten:

Pierwszy scenariusz zakłada, że niektórzy z odbiorców Waszych wiadomości mogą być zainteresowani udziałem w konferencji, którą organizujecie lub w której sami uczestniczycie. Dobrym rozwiązaniem będzie zatem powiadomić ich o takim wydarzeniu, dołączając automatycznie odpowiedni baner do podpisu umieszczonego w wysyłanych do nich wiadomościach.

Drugi scenariusz zakłada, że chcielibyście dowiedzieć się, czy użycie animowanych banerów w podpisach email zwiększy klikalność Waszych treści. Korzystając z CodeTwo Email Signatures 365 możecie dodać animowane elementy do wiadomości wysyłanych do określonej grupy odbiorców i otagować linki w celu śledzenia wyników tej kampanii, jak w przykładzie poniżej:

W trzecim scenariuszu zakładamy natomiast, że niektórzy adresaci nie życzą sobie widzieć banerów reklamowych w podpisach. CodeTwo Email Signatures 365 pozwala łatwo stworzyć podpis email, który będzie zgodny z identyfikacją wizualną Waszej firmy, ale nie będzie zawierał niechcianych przez odbiorcę treści. Możecie ustawić reguły dodawania podpisów, które pozwolą korzystać z takiego wzoru, kiedy tylko będzie to konieczne.

Jak przygotować targetowaną kampanię marketingową, korzystając z podpisów email?

Dzięki CodeTwo Email Signatures 365 przygotowanie kampanii marketingowej wykorzystującej podpisy email dostosowane do odbiorców jest bardzo proste. Pokażemy to na przykładzie, wykorzystując opcje dostępne naszym programie w trybie server-side. Przede wszystkim należy określić, którzy adresaci otrzymają wiadomości z konkretnym podpisem. Zazwyczaj warto zacząć od wypróbowania nowej kampanii na mniej licznej grupie odbiorców, najlepiej wewnętrznie. Aby przygotować targetowaną kampanie reklamową:

  1. Uruchom Manage Signatures App i utwórz nową regułę, klikając przycisk Dodaj (+).

    Wybierz użytkowników, którzy mają otrzymać nowy podpis w zakładce Senders. W przykładzie poniżej podpis będzie dodawany do wiadomości email wysyłanych przez pracowników działu sprzedaży.
    Wybór nadawców
  2. W zakładce Recipients, zdefiniuj odbiorców kampanii. Można zdecydować, że podpis będzie dodawany do wiadomości email wysłanych do odbiorców wewnątrz organizacji, na zewnątrz organizacji lub do indywidualnie wybranych użytkowników.
  3. W zakładce Design wybierz, w jaki sposób podpis powinien zostać dodany do wiadomości. Możesz przejść do edytora szablonów, by stworzyć własny wzór podpisu email lub skorzystać z gotowych wzorów dostępnych w bibliotece podpisów.

Wybór właściwych adresatów podpisów email w połączeniu z właściwą metodą śledzenia pozwala przeprowadzić testy A/B, a także zrealizować kampanie adresowane do konkretnych grup odbiorców, a nawet do konkretnych osób.

Pozwól użytkownikom wybrać odpowiedni podpis email

Działający w trybie client-side program CodeTwo Email Signatures 365 daje użytkownikom Outlook for Windows możliwość wybrania podpisu email spośród szablonów udostępnionych przez administratora.

Wybór reguły.

Osoba zarządzająca podpisami email musi po prostu przygotować szablon podpisu (jeden lub kilka w zależności od potrzeb), a użytkownicy sami wybiorą i wstawią odpowiedni podpis, który będzie najlepiej odpowiadał potrzebom odbiorców. Zapewnia to kontrolę nad podpisami email osobom, które najlepiej znają klientów, bo są z nimi w ciągłym kontakcie: pracownikom działów sprzedaży, przedstawicielom handlowym, specjalistom do spraw obsługi klienta itp.

Pozwól użytkownikom wybrać podpis email w Outlooku.

Dowiedz się więcej na temat korzystania z programu CodeTwo Email Signatures 365 w trybie client-side.

Już wkrótce będziecie mogli przeczytać więcej artykułów, które pomogą Wam wykorzystać 100% możliwości programu CodeTwo Email Signatures 365. Zapraszamy do lektury!

Użyteczne linki:


Polecane artykuły

Exchange Server 2013 SP1 – problemy i rozwiązanie

Exchange Server 2013 SP1 – problemy i rozwiązanie

W dniu dzisiejszym firma Microsoft potwierdziła, że aktualizacja Service Pack 1 (SP1) dla Exchange Server 2013 uniemożliwia poprawne działanie agentów transportowych firm trzecich. Problem występuje, ponieważ pliki konfiguracji polityk globalnej pamięci podręcznej podzespołów GAC (global assembly cache) zawierają błędny kod XML. Dotknięte nim programy CodeTwo to CodeTwo Exchange Rules 2013 i CodeTwo Exchange Rules PRO działające w środowisku Exchange 2013. Aby rozwiązać problem należy wykonać kroki opisane w tym artykule Microsoft lub w tym artykule w naszej bazie wiedzy. Oba rozwiązania wymagają ręcznego przeinstalowania agenta transportowego CodeTwo Exchange Rules, w czym pomoże ten artykuł. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt – jesteśmy dostępni 24 godziny na dobę od poniedziałku do piątku.
Inteligentne stopki w CodeTwo Exchange Rules

Inteligentne stopki w CodeTwo Exchange Rules

Dzięki zaawansowanym opcjom programu CodeTwo Exchange Rules można stworzyć "inteligentną" stopkę, która zmieni swoją formę w zależności od okoliczności. Na przykład w pierwszym wysyłanym przez nas mailu nasza stopka może być bardzo rozbudowana i zawierać tyle informacji ile tylko chcemy, natomiast w dalszej korespondencji sygnatura może się automatycznie zmniejszyć i składać się jedynie z najistotniejszych informacji dotyczących nas samych, czyli nadawców.
Exchange w firmie – załączniki i poufność danych

Exchange w firmie – załączniki i poufność danych

Na początek krótka uwaga: w poniższym tekście nie chodzi o snucie czarnych scernariuszy! Czy jednak kiedykolwiek zastanawiałaś/eś się nad bezpieczeństwem Twoich danych? Czy poufne informacje w Twojej firmie traktowane są z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności? Swoją drogą: czy Twoi koledzy świadomie korzystają z zasobów systemowych? 100 megabajtowe załączniki nie są dziś żadnym problemem, przynajmniej z perspektywy nadawcy i odbiorcy maila. Co zrobić, jeśli ten czy inny użytkownik ignoruje zalecenie by kompresować maile „z nadwagą”?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz używać następujących tagów i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

CodeTwo sp. z o.o. sp. k. jest administratorem Twoich danych osobowych.
Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej.