Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365

Kilka słów o funkcji dodawania stopek: Jak większość nowoczesnych rozwiązań dotyczących stopek, opiera się ono o język HTML, dając opcje takie jak wstawianie tabeli czy obrazów i formatowanie czcionek. Jednak w przeciwieństwie do np. Google Apps for Business, pozwala również na automatyczną personalizację podpisów dla poszczególnych użytkowników. Narzędzie nie jest jednak idealne ze względu na pewne ograniczenia, takie jak brak możliwości dodawania podpisów bezpośrednio pod ostatnią odpowiedzią czy przesłaniem wiadomości dalej, czy brak możliwości podglądu podpisu przez użytkownika końcowego (więcej o ograniczeniach…).

Ustawienie reguły dodawania stopek w Office 365 krok po kroku:

  1. Należy zacząć od zalogowania się do portalu Office 365 jako administrator i włączenia Admin Center:
    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365

  2. Następnie po lewej stronie ekranu należy wybrać z menu Admin centers -> Exchange
    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365 2



  3. W Exchange Admin Center klikamy na mail flow i upewniamy się że jesteśmy na zakładce rules
    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365 3



  4. Klikamy na plus i następnie na Apply disclaimers…Dzięki temu otwiera się okno tworzenia nowej reguły, w której od razu wybrana jest akcja dodawania stopki. Można to także zrobić wybierając Create a new rule… i następnie ręcznie wybierając Append the disclaimer…



  5. W oknie tworzenia nowej reguły należy wpisać jej nazwę i odpowiednio zmodyfikować opcje tak, by odpowiadały naszym potrzebom. Więcej opcji jest dostępnych po kliknięciu na przycisk More options… znajdujący się u dołu okna tworzenia reguły.
    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365 5

    W polu Apply the rule if… należy wybrać warunki w których stopka zostanie dodana. Można tu określić grupę użytkowników dla której podpis będzie dodawany automatycznie, ustawić podpis tylko dla komunikacji pozafirmowej, a nawet dodać podpis gdy temat wiadomości ma określoną treść. Pole Do the following… powinno mieć zaznaczoną opcję Append the disclaimer… Jeśli tak nie jest, należy wybrać tę opcję z rozwijanego menu.Następny krok to stworzenie wzoru podpisu. Aby rozpocząć ten proces, trzeba kliknąć w łącze Enter text…


    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365 6



    W celu personalizacji podpisów dla poszczególnych użytkowników, należy skorzystać z atrybutów Active Directory. Wszystkie atrybuty zapisane są w formacie %%FirstName%% i skorzystanie z nich sprawia, że dane będę uzupełniane automatycznie w oparciu o dane danego użytkownika. Pełną listę dozwolonych atrybutów można znaleźć na tej stronie Microsoft TechNet.


    Następnym krokiem jest wybranie opcji co ma się stać jeśli z jakiegoś powodu do wiadomości nie będzie można dodać podpisu. Rozwiązania do wyboru to wrap, która przekazuje wiadomość jako załącznik i wtedy dodaje podpis; ignore, która sprawia że wiadomość zostaje wysłana bez podpisu; oraz reject, która blokuje wysłanie wiadomości.


Ciekawostka

Nie trzeba znać się na tworzeniu w htmlu, żeby stworzyć profesjonalnie wyglądający podpis. Wystarczy pobrać jeden ze wzorów dostępnych na stronie www.mail-signatures.com/articles/signature-templates/ i dopasować go tak, żeby wszystkie zmienne miały format %%NazwaAtrybutu%%. Po dokonaniu tych czynności, wystarczy wkleić kod html do edytora i ukończyć pozostałe kroki z tego poradnika. Warto zauważyć, że wśród wzorów znajdują się także podpisy z uwzględnionymi linkami do portali społecznościowych, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność i użyteczność stopek.

  1. Pozostałe opcje uwzględniają wyjątki od reguły, czyli w jakich sytuacjach stopka nie ma być dołączana, czy ramy czasowe w których reguła ma być przetwarzana. Opcje te mogą być dopasowane do szczególnych potrzeb danej organizacji.
  2. Zapisanie reguły (wymagane do tego by zaczęła ona działać) następuje poprzez kliknięcie na przycisk Save znajdujący się na dole okna dodawania nowej reguły.
  3. Na koniec pozostaje sprawdzić czy reguła działa i poprawnie dodaje stopkę.

Ograniczenia natywnego rozwiązania w Office 365

Niestety, narzędzie wbudowane w Office 365 ma pewne istotne ograniczenia: Nie jest w nim możliwe osiągnięcie rezultatów takich jak:

  • Umieszczanie podpisu bezpośrednio pod najnowszą odpowiedzią
  • Wyświetlanie w folderze Elementy Wysłane podpisu dodawanego po stronie serwera
  • Umożliwienie użytkownikom wyboru podpisu spośród udostępnionych przez administratora
  • Dodawanie obrazów w treści podpisu (nie jako linki)
  • Usuwanie wierszy, w których znajdują się puste zmienne z Active Directory (na przykład, gdy dana wartość nie została dla użytkownika zdefiniowana)

Aby zyskać te i inne możliwości, trzeba skorzystać z narzędzi oferowanych przez firmy zewnętrzne, jak na przykład CodeTwo Email Signatures for Office 365.


Polecane artykuły

Exchange Server 2013 SP1 – problemy i rozwiązanie

Exchange Server 2013 SP1 – problemy i rozwiązanie

W dniu dzisiejszym firma Microsoft potwierdziła, że aktualizacja Service Pack 1 (SP1) dla Exchange Server 2013 uniemożliwia poprawne działanie agentów transportowych firm trzecich. Problem występuje, ponieważ pliki konfiguracji polityk globalnej pamięci podręcznej podzespołów GAC (global assembly cache) zawierają błędny kod XML. Dotknięte nim programy CodeTwo to CodeTwo Exchange Rules 2013 i CodeTwo Exchange Rules PRO działające w środowisku Exchange 2013. Aby rozwiązać problem należy wykonać kroki opisane w tym artykule Microsoft lub w tym artykule w naszej bazie wiedzy. Oba rozwiązania wymagają ręcznego przeinstalowania agenta transportowego CodeTwo Exchange Rules, w czym pomoże ten artykuł. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt – jesteśmy dostępni 24 godziny na dobę od poniedziałku do piątku.
CodeTwo Outlook Sync – przygotowanie komputerów do pierwszej synchronizacji

CodeTwo Outlook Sync – przygotowanie komputerów do pierwszej synchronizacji

Niedawno opublikowaliśmy aktualizację programu CodeTwo Outlook Sync - jednego z naszych dodatków do Outlooka, który umożliwia synchronizację folderów tego programu pocztowego na dwóch komputerach w sieci. Aplikacja jest niezwykle prosta w użyciu, a jej wstępna konfiguracja nie zabiera więcej niż 5 minut. Pomyśleliśmy jednak, że może warto byłoby przekazać Wam kilka przydatnych wskazówek na temat wybierania właściwego typu synchronizacji, które może okazać się najbardziej podchwytliwą częścią procesu instalacyjnego. Podczas instalacji, najważniejszą kwestią jest to, by po pierwszej synchronizacji dane na obu komputerach wyglądały dokładnie tak, jak sobie tego życzysz - bez zduplikowanych pozycji i utraconych plików. Aby tak się stało, upewnij się, że znasz różnice pomiędzy typami synchronizacji oferowanymi przez nasz program. W trakcie konfigurowania CodeTwo Outlook Sync, program poprosi Cię o wybranie jednego z trzech typów synchronizacji: Rys. 1. Typy synchronizacji w CodeTwo Outlook Sync.
Inteligentne stopki w CodeTwo Exchange Rules

Inteligentne stopki w CodeTwo Exchange Rules

Dzięki zaawansowanym opcjom programu CodeTwo Exchange Rules można stworzyć "inteligentną" stopkę, która zmieni swoją formę w zależności od okoliczności. Na przykład w pierwszym wysyłanym przez nas mailu nasza stopka może być bardzo rozbudowana i zawierać tyle informacji ile tylko chcemy, natomiast w dalszej korespondencji sygnatura może się automatycznie zmniejszyć i składać się jedynie z najistotniejszych informacji dotyczących nas samych, czyli nadawców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz używać następujących tagów i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

CodeTwo sp. z o.o. sp. k. jest administratorem Twoich danych osobowych.
Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej.