Praca w CodeTwo
Jak wygląda praca w Marketingu w CodeTwo
Praca w marketingu wielu osobom kojarzy się z filmem "Czego pragną kobiety", w którym to Mel Gibson pracował nad reklamą telewizyjną Nike. Czyli generalnie stereotypowy obraz typowej pracy marketera, to długie burze mózgów, wielka sala konferencyjna i praca nad reklamą. Według jeszcze innego stereotypu, marketing to dział, w którym produkuje się ulotki, wymyśla konkursy i akcje promocyjne produktów.
W CodeTwo jest jednak zupełnie inaczej. Tzn. pracujemy również nad reklamą i zdarza nam się zrobić ulotkę, jeśli jedziemy na targi. Są nawet tacy, którzy przebierają się (jak Mel Gibson) w damskie rajstopy w celach demonstracyjno-testowych, ale ogólnie rzecz biorąc praca w marketingu w CodeTwo znacznie odbiega od opisanego wyżej stereotypu. Przede wszystkim nie ma czasu na takie pierdoły!
Jako że CodeTwo ma zasięg globalny i produkuje oprogramowanie dla nowoczesnych firm, to nasze działania marketingowe skupiają się głównie na kanale online, a ich celem jest generowanie kontaktów potencjalnie zainteresowanych produktami firmy poprzez odpowiednie działania w Internecie, które ściągają potencjalnych klientów na nasze strony. W związku z tym w marketingu zatrudnione są osoby, które odpowiadają za tworzenie koncepcji i treści stron internetowych, tworzenie tekstów technicznych produktów i na blogi, filmów instruktażowych oraz osoby odpowiadające za prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie i odpowiadające za analitykę ruchu i zachowań klientów na naszych serwisach WWW.
Dla kogoś, kto nigdy tym się nie zajmował, może to wydawać się tematem nieosiągalnym, ale każdy z nas też kiedyś zaczynał. Wiele osób, które obecnie pracują w dziale marketingu zaczęło swoją przygodę z CodeTwo od działu Obsługi Klienta, do którego nierzadko dołączali bez żadnego doświadczenia technicznego, a jedynie z bardzo dobrą znajomością języka angielskiego lub niemieckiego. Po zdobyciu odpowiedniej wiedzy technicznej na temat naszych produktów podczas pracy w tym dziale i wykazaniu zdolności copywriterskich, mieli oni szansę przejść do marketingu, gdzie w początkowej fazie zajmowali się prostymi tekstami na blogach, a z czasem stali się odpowiedzialni za całe strony produktowe oraz wsparcie firmy w kanałach social media czy na forach branżowych. W kolejnych latach pracy coraz bardziej poznawali tajniki pracy w dziale, zaczynali szerzej analizować dane dotyczące ruchu i zachowań klientów i coraz bardziej zagłębiali się w świat szeroko rozumianego emarketingu.
To co jest fajne w pracy w CodeTwo to fakt, że do wszystkiego można dojść krok po kroku, a najważniejsze w tym jest odpowiednie podejście i zaangażowanie. Te cechy są niekiedy o wiele ważniejsze niż sama wiedza i umiejętności, ponieważ... where there is a will, there is a way!
Na koniec warto dodać, że niewątpliwie ciekawą rzeczą jest to jak wiele różnorodnych zadań wykonujemy na co dzień. Zresztą zobaczcie sami, jakie zadania ma teraz Milena przydzielone przez kierownika: