Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365

Kilka słów o funkcji dodawania stopek: Jak większość nowoczesnych rozwiązań dotyczących stopek, opiera się ono o język HTML, dając opcje takie jak wstawianie tabeli czy obrazów i formatowanie czcionek. Jednak w przeciwieństwie do np. Google Apps for Business, pozwala również na automatyczną personalizację podpisów dla poszczególnych użytkowników. Narzędzie nie jest jednak idealne ze względu na pewne ograniczenia, takie jak brak możliwości dodawania podpisów bezpośrednio pod ostatnią odpowiedzią czy przesłaniem wiadomości dalej, czy brak możliwości podglądu podpisu przez użytkownika końcowego (więcej o ograniczeniach…).

Ustawienie reguły dodawania stopek w Office 365 krok po kroku:

  1. Należy zacząć od zalogowania się do portalu Office 365 jako administrator i włączenia Admin Center:
    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365

  2. Następnie po lewej stronie ekranu należy wybrać z menu Admin centers -> Exchange
    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365 2



  3. W Exchange Admin Center klikamy na mail flow i upewniamy się że jesteśmy na zakładce rules
    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365 3



  4. Klikamy na plus i następnie na Apply disclaimers…Dzięki temu otwiera się okno tworzenia nowej reguły, w której od razu wybrana jest akcja dodawania stopki. Można to także zrobić wybierając Create a new rule… i następnie ręcznie wybierając Append the disclaimer…



  5. W oknie tworzenia nowej reguły należy wpisać jej nazwę i odpowiednio zmodyfikować opcje tak, by odpowiadały naszym potrzebom. Więcej opcji jest dostępnych po kliknięciu na przycisk More options… znajdujący się u dołu okna tworzenia reguły.
    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365 5

    W polu Apply the rule if… należy wybrać warunki w których stopka zostanie dodana. Można tu określić grupę użytkowników dla której podpis będzie dodawany automatycznie, ustawić podpis tylko dla komunikacji pozafirmowej, a nawet dodać podpis gdy temat wiadomości ma określoną treść. Pole Do the following… powinno mieć zaznaczoną opcję Append the disclaimer… Jeśli tak nie jest, należy wybrać tę opcję z rozwijanego menu.Następny krok to stworzenie wzoru podpisu. Aby rozpocząć ten proces, trzeba kliknąć w łącze Enter text…


    Jak stworzyć podpisy i noty prawne dla całej organizacji w Office 365 6



    W celu personalizacji podpisów dla poszczególnych użytkowników, należy skorzystać z atrybutów Active Directory. Wszystkie atrybuty zapisane są w formacie %%FirstName%% i skorzystanie z nich sprawia, że dane będę uzupełniane automatycznie w oparciu o dane danego użytkownika. Pełną listę dozwolonych atrybutów można znaleźć na tej stronie Microsoft TechNet.


    Następnym krokiem jest wybranie opcji co ma się stać jeśli z jakiegoś powodu do wiadomości nie będzie można dodać podpisu. Rozwiązania do wyboru to wrap, która przekazuje wiadomość jako załącznik i wtedy dodaje podpis; ignore, która sprawia że wiadomość zostaje wysłana bez podpisu; oraz reject, która blokuje wysłanie wiadomości.


Ciekawostka

Nie trzeba znać się na tworzeniu w htmlu, żeby stworzyć profesjonalnie wyglądający podpis. Wystarczy pobrać jeden ze wzorów dostępnych na stronie www.mail-signatures.com/articles/signature-templates/ i dopasować go tak, żeby wszystkie zmienne miały format %%NazwaAtrybutu%%. Po dokonaniu tych czynności, wystarczy wkleić kod html do edytora i ukończyć pozostałe kroki z tego poradnika. Warto zauważyć, że wśród wzorów znajdują się także podpisy z uwzględnionymi linkami do portali społecznościowych, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność i użyteczność stopek.

  1. Pozostałe opcje uwzględniają wyjątki od reguły, czyli w jakich sytuacjach stopka nie ma być dołączana, czy ramy czasowe w których reguła ma być przetwarzana. Opcje te mogą być dopasowane do szczególnych potrzeb danej organizacji.
  2. Zapisanie reguły (wymagane do tego by zaczęła ona działać) następuje poprzez kliknięcie na przycisk Save znajdujący się na dole okna dodawania nowej reguły.
  3. Na koniec pozostaje sprawdzić czy reguła działa i poprawnie dodaje stopkę.

Ograniczenia natywnego rozwiązania w Office 365

Niestety, narzędzie wbudowane w Office 365 ma pewne istotne ograniczenia: Nie jest w nim możliwe osiągnięcie rezultatów takich jak:

  • Umieszczanie podpisu bezpośrednio pod najnowszą odpowiedzią
  • Wyświetlanie w folderze Elementy Wysłane podpisu dodawanego po stronie serwera
  • Umożliwienie użytkownikom wyboru podpisu spośród udostępnionych przez administratora
  • Dodawanie obrazów w treści podpisu (nie jako linki)
  • Usuwanie wierszy, w których znajdują się puste zmienne z Active Directory (na przykład, gdy dana wartość nie została dla użytkownika zdefiniowana)

Aby zyskać te i inne możliwości, trzeba skorzystać z narzędzi oferowanych przez firmy zewnętrzne, jak na przykład CodeTwo Email Signatures for Office 365.


Polecane artykuły

Jak dodać lub zmienić podpis w Office 365 OWA
18 listopada 2016

Jak dodać lub zmienić podpis w Office 365 OWA

W tym artykule pokażę, jak wygląda tworzenie i edycja podpisów w kliencie poczty Office 365.
16 grudnia 2014

Jak sprawdzić nagłówki wiadomości w Outlooku i OWA

Podczas procesu tworzenia i przesyłania wiadomości do ukrytej części emaila dodawane są informacje opisujące tą wiadomość. Ta ukryta część emaila nazywana jest nagłówkiem i zawiera techniczne dane, takie jak: adresy nadawcy i odbiorcy lista serwerów pocztowych, przez które przechodzi wiadomość dodatkowe informacje dodawane przez programy antyspamowe Analiza nagłówków jest bardzo przydatna w sytuacji, kiedy chcemy sprawdzić źródło niechcianej poczty albo zdiagnozować problemy z przesyłaniem wiadomości.
8 października 2014

Jak uruchomić zdalną sesję Powershell z Exchange On-Premises i Exchange Online

Uruchamianie zdalnych sesji Powershell umożliwia zaawansowane zarządzanie serwerami Exchange On-Premises jak i Office 365 z poziomu konsoli tekstowej. Przedstawione poniżej procedury opisują jakie kroki należy poczynić aby zainstalować i uruchomić narzędzia niezbędne do zdalnego zarządzania serwerami z poziomu Powershell.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

CodeTwo sp. z o.o. sp. k. is a controller of your personal data.
See our Privacy Policy to learn more.